terima kasih :)

Kawan atau Lawan ?

Waktu sekolah bila kita ada kawan mesti kita bagi tahu orang lain dia lah sahabat kau BFF kau waktu senang waktu susah bersama . Hahaha angguk cepat siapa yang pernah dulu macam ni kalau waktu rehat kumpul  macam rombongan kalau bergerak mesti nak sama sama .
Sedar tak sedar bila kau dah besar kau akan rasa semuaa perasaan , Bila kau dah besar baru kau kenal dunia sebenar , ragam perangai manusia yang berlainan walaupun rambut sama hitam tapi hati lain lain kan . Dari situ kau baru kenal siapa kawan kau yang sebenar Dan siapa lawan kau , Bila waktu susah siapa yang sentiasa  tolong dan sentiasa ada di sekeliling  kau ??
Yes bila dah besar kau akan nampak semuanya kawan yang kau kata Bff tulah yang mengutuk kau walaupun depan kau boleh nampak dia baik umpama bunga baru nak tumbuh.(Tak paham ya udah )
susah nak jaga hati manusia kawan seramai team bola sepak kalau kau susah tiada yang backup better tak payah ada kawan. Dulu selalu aku dengar susah nak cari kawan yang setia. Zaman sekarang senang je kau nak uji sama ada dia betul betul kawan kau or tk.Dan dulu orang cakap Kawan susah nak cari pengganti tapi zaman sekarang aku rasa kawan pergi dan datang sesuka hati. So cari kawan lain senang kan.

Situasi macam ni selalu jadi , Betul Tak ??

A : Bila kau ajak kawan kau keluar ..
B : Sorry aku tak ada duit ..

Bila kau dah keluar lepak dengan orang lain '
Nanti kawan kau comment kat Insta/ whatssap kau ( Untung lah lepak tak ajak)
what the fafufaaaaaa !!!

Atau situasi macam ni .

A : Bila kau nak mintak tolong
B : sorry aku busy, ada hal ,  bla blaaa blaaaaa ..

5minit kemudian ' update kat story tengah dating/ tengah makan lepak dengan kawan lain'

Bila dikatakan kawan waktu senang dan susah .
  bagi aku waktu senang  kawan kau akan datang dekat kau. Waktu susah ??? okayy pi mampuih
Ada je seramai ramai kawan kau ada yang tak boleh tengok kau Bahagia , Berjaya ,dan ada sifat iri hati seperti tak boleh tengok kau lebih dari dia.Ada yang batu api tikam kau dari belakang , Buat cerita macam2.Depan baik belakang macam syaiton.
So pesanan terakhir aku berhati-hati berkawan tak semua macam ni ya. segelintir ada perangai macam ni maka bertabah lah.